מתגרשים? כך תעשו את זה נכון!

אודותינו

משרדנו מתמחה בייצוג משפטי בבתי הדין הרבניים, ונותן מענה נחוש ואפקטיבי לכל תיק, ולעיתים עד כדי מלחמה על מיצוי זכויות הלקוח מתחילה ועד סוף.

אנחנו מאמינים, כי אסטרטגיה יצירתית עם חשיבה 'מחוץ לקופסא' תוך שימוש בזרוע 'טוען הרבני' מחד ובזרוע 'מגשר' מאידך, היא זו שמביאה בס"ד להצלחה בתיק.

פוסטים אחרונים

דיני משפחה

חזקת גיל הרך – גם כיום?

כולם שמעו על המושג 'חזקת גיל הרך' הקובע שילדים קטנים מגיל 6 נמצאים בחזקת אימם, אך כלל זה תקף בכל מקרה? האם כלל זה מוסכם גם היום שנשים יוצאות לעבוד? מתברר שהנושא לא כל כך פשוט. כנסו!

המשך לקרוא »
תאריך לועזי
דיני משפחה

פסילת חוות דעת מומחה מטעם בית הדין

מה קורה אילו חוות דעת המומחה אינה הגונה בעיניכם? כך גם מה קורה אילו ברור לכם שהמומחה 'תפס צד' ומסלף את העובדות שעומדות בפניו? כיצד ניתן להוכיח זאת כשאינכם זוכים לשיתוף פעולה מ'הגורמים' הנוגעים בדבר?
על כך ועל חשיבה 'מחוץ לקופסא' שהצילה במאמר שלפניכם, זהירות!
מאמר מרתק לפניכם!

המשך לקרוא »

מתגרשים? כך תעשו את זה נכון!

עשרת ה'טיפים' למתגרש המתחיל

הליך גירושין הוא אף פעם לא אירוע סתמי, תמיד יהיו בו נזקים ובפרט אם ילדים מעורבים בו, אך השאלה היא כמה הנזקים יהיו משמעותיים. חכם שעיניו בראשו תמיד לומד מניסיונם של אחרים קודם שחווה בעצמו, בדיוק בשבילו כתבנו כאן את עשרת 'הטיפים' שנצברו לאחר ניסיון רב שנים בטיפול בתיקי גירושין. אין ספק, כי לאחר ההתבוננות בהם  תהיו הרבה יותר חכמים, ואם הצלחנו להקל עליכם בדרך הפתלתלה ולו במעט, והיה זה שכרנו!

א. התייעצות ותכנון מוקדםלחכמים שבינינו!

גירושין הם אסטרטגיה לכל דבר ועניין [ראה עוד מאמרנו 'אסטרטגיית גירושין'] , קודם שמתחילים בהליכי גירושין חשוב להגדיר יעדים ולחתור להישגים, בכלל זה חובה להגדיר מראש אלו יעדים חשובים יותר ואלו פחות. לא תמיד יודעים כיצד ניתן להגיע אל יעדים אלו אם בכלל, לרוב תצטרכו להכנה מוקדמת עוד קודם לפתיחת ההליכים הרשמיים.  בנוסף, עקב המורכבות המשפטית הרבה בהליכים אלו ישנה עדיפות למי שפותח בהם בכדי לקבוע את מקום הדיון על פי האינטרס שלו [ראה מאמרנו 'מרוץ סמכויות – מה זה?']. בדיוק לכן חובה להתייעץ מוקדם ככל היותר עם טוען רבני מקצועי שבקי בהליכים בבית הדין הרבני, היוועצות זו היא קריטית להצלחת התהליך.

ב. ניהול ההליך המשפטי לבד – לא תעשה!

ישנם כאלו הסבורים שעקב כישוריהם והשכלתם ביכולתם לייצג את עצמם בבית הדין הרבני, אכן גם אם נניח שהם אינם טועים בהערכת השכלתם וכישוריהם – מה שלא קורה ברוב הפעמים,  זה כמעט אינו מעשי.  חכמינו ז"ל (ברכות ה, ב) לימדו אותנו ש'אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים', אמירה זו טומנת בחובה חכמה עמוקה, אדם שנמצא במצוקה אינו יכול לעזור לעצמו, הקושי הרגשי המלווה אותו בתקופה זו הוא זה שמנחה אותו וגורם לו לשיתוק או לחילופין לפעול בהתאם לכאב שמוצף בו, אך אינו מאפשר לו להתנהל בהתאם לצורך המשפטי. מציאות זו היא עניין שבשגרה, לא אחת אנחנו נתקלים בלקוח שהתחיל לייצג את עצמו ורק לאחר שהבין שגרם לעצמו טעויות קריטיות הוא פונה לבקש עזרה משפטית, אך לא תמיד ניתן לתקן זאת.

מי לנו גדול יותר מעו"ד יעקב וינרוט ז"ל, בשנת 2009 כשהוגש כנגדו כתב אישום, הוא לא ייצג את עצמו אלא שכר את שירותיהם של עורכי דין אחרים ואין זה בכדי. כמו כן לפני כמה שנים התפרסם בעיתונות על עו"ד ידוע מאוד מהמגזר הערבי שבנו נעצר בחשד להשתייכות לארגון טרור, בתחילה האב ייצג את בנו לבדו, אך במהלך המשפט השופט המליץ לו לשכור את שירותיו של עו"ד חיצוני שכן התנהלותו במשפט היא בהתאם לרגשותיו ולא כפרקליט קר ומחושב. ואם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר?!!!

ג. איסוף חומר כלכלי

לקטו כל חומר הנוגע לענייני כספים או רכוש עוד לפני פתיחת ההליכים, למסמכים אלו יש משמעות רבה לעניין חלוקת הרכוש וקביעת גובה דמי מזונות אישה וילדים. גם אם אינכם בטוחים בחשיבות אי אלו מסמכים, הסירו דאגה מלבכם, עליכם לצרף אותו לערימה וה'טוען הרבני' כבר ידע לעשות סדר במסמכים ולנפות את המוץ מהתבן.

חשוב לזכור! חובה ללקט את מסמכים אלו קודם לפתיחת ההליכים, לאחר מכן הדבר ייעשה לכמעט בלתי אפשרי.

בנוסף, חשוב לתעד [עם תאריך ושעה] מטלטלין יקרי ערך כגון תכשיטים, כלי כסף, אוספי אומנות שונים וכספת עם מזומנים, לחפצים אלו יש נטייה מוזרה להיעלם בפתע פתאום לאחר פרוץ הסכסוך וכמעט לא ניתן להוכיח את קיומם.

עוד חשוב לדעת, לא מומלץ לאחסן את המסמכים והחומרים השונים  בתוך הבית או הרכב, תמיד ישנו חשש שיתגלו או שבשלב כלשהו תימנע ממכם הגישה למסמכים, וכבר היו דברים מעולם. לכן, כדאי למצוא מקום מסתור מחוץ לבית, רחוק ובטוח, או לחילופין ניתן לסרוק את המסמכים ולשמור אותם בתוך תיבת מייל מיוחדת שתיפתח לשם כך, כך שיהיה ניתן להגיע אליה גם מחוץ לבית באמצעות סיסמא חסויה.

ד. ילדיםמה הם אשמים?

אל תשתמשו בילדים כמנוף להשגת יעדים בהליכי הגירושין, הם באמת לא אשמים בכל הסיפור הזה, אתם בחרתם את ההורים שלהם הם לא בחרו את ההורים שלהם! תקחו בחשבון שהנזק הגדול שייגרם להם הוא בלתי הפיך. מלבד זאת, הילדים אינם טיפשים והניסיון מראה שבסופו של יום הם ידעו להבחין מיהו ההורה שדרדר אותם לתוך קלחת הגירושין בעל כורחם.  

בנוסף, חובה להיוועץ בבעלי מקצוע ולדעת כיצד להעביר לילדים את המסרים בצורה נכונה ולעזור להם בכל הקשיים שיש להם בתקופה רגישה זו.

ה. תכנון כלכלי ליום סגריר

תקופה זו מאתגרת מאוד ובפרט בנושא הכלכלי. לרוב, כלכלת הבית נשענת על אחד מבני הזוג שהוא המפרנס עיקרי, כמו כן אחד מטפל בכל הקשור לענייני כספים, כגון בנקים, תשלומי חשבונות וכו'. בעת פרידה הצד השני עומד נבוך, ברגע אחד הוטל עליו לדאוג לכל הנושא הכספי בעוד שמעולם לא עשה זאת.

מלבד זאת,  ייתכן מאוד שיהיה צורך לערב בהליכים אלו בעלי מקצועות שונים כגון, פסיכולוג, שמאי, אקטואר, רו"ח, מורה פרטי או טיפולים רגשיים עבור הילדים, ולעיתים גם חוקר פרטי, כל זה עולה כסף ולא מעט. כמו בכל דבר, גם  כאן 'חכם עיניו בראשו', החכמה היא להיערך מוקדם ככל האפשר, לנסות לחסוך כסף ולחפש מקור כלכלי תומך לאותו יום סגריר שבדרך. כמו כן, ללמוד את חשבון הבנק, סיסמאות, ואם צריך אף לפתוח חשבון בנק נפרד וכו' וכל מה שכרוך בהתנהלות הכלכלית של הבית, מה גם שלעיתים ההערכות המוקדמת מסייעת להפחית עלויות בהמשך הדרך.

ו. תיעוד והקלטות אין חשוב מזה

לא נגזים אם נמליץ כאן את המאמר הידוע 'כל המרבה הרי זה משובח', דומה כי אין כלי שיכול לאמוד את הערך האמיתי של תיעוד והקלטות, לפעמים יש ביכולתם להציל נכסים פשוטו כמשמעו או להפוך את הליך הגירושין לקל הרבה יותר, אם זה לעניין הוכחת עילת הגירושין אם זה לעניין הוכחת הגורם לגירושין ואם זה לעניין הוכחת פעילות כלכלית עלומה, ברגע שההוכחות צפות ועולות בבית הדין הכל כבר נראה אחרת.

בעידן של שנת 2021 לא מדובר במשהו מסובך ויקר, כל מכשיר קטן יכול לעשות את העבודה בצורה נפלאה, אם זה הטלפון הנייד, נגן או רשמקול קטן, לאחר מכן מגבים את החומר הרלוונטי ומוחקים את מה שלא רלוונטי.

לאידך גיסא, חובה עליכם להיזהר היטב, ייתכן שהצד השני מקליט או מתעד את כל צעדיכם בתוך הבית, עליכם לקחת בחשבון שאתם נמצאים תחת מעקב של מצלמת 'מעגל סגור'. לדברים יש משמעות רבה, עליכם להיזהר מלהגיע לידי אלימות וגם לא מילולית, ובכלל עדיף למעט בדיבור ככל היותר, פשוט לשתוק! אינכם יודעים איזה משפט שייאמר על ידכם יעמוד לכם לקטגור ביום מן הימים.

לפני כמה שנים ייצגתי לקוח שכחלק מ'טקטיקה' שנקט כנגד רעייתו [ללא שהתייעץ] הוא הודה באוזניה בעשיית מעשים כלשהם למרות שלא עשה אותם בפועל, הוא סבר שבכך יצליח ל'חלץ' ממנה עובדות מסויימות, אך לדאבונו שיחה זו הייתה מתועדת, ו'הודאה' זו שימשה כקלף מכריע בידי רעייתו עד כדי השפעה על כל הליך הגירושין. שנים רבות לאחר מכן הוא עדיין 'אכל' את הפירות הבאושים של אותה 'הודאה' אומללה.

מן הראוי להוסיף בעניין זה דבר חשוב, כיום בעידן התכתבויות במדיה כגון וואטספ, sms   ופייסבוק  שכיח מאוד שבני הזוג מתכתבים ומעבירים מידע מאחד לשני במקרה הטוב, או מחליפים מהלומות במקרה הפחות טוב, חובה לזכור! ההתכתבויות הללו הם 'חגיגה' לטוען הרבני, ה'אוצר' שמופיע שם לא יסולא בפז. נקודת המוצא שלכם צריכה להיות המשקפיים של הדיין בבית הדין הרבני, אך הדברים לא שחור ולבן, ולכן, אנא, למענכם! לא להתכתב במדיה כלל  ללא ייעוץ מוקדם!

ז. המנעו מעשיית טעויות – לכל שבת יש מוצאי שבת!

תקופה זו מאופיינת בסערות רגשיות לא פשוטות, אי לכך בנקל אתם יכולים לעשות טעויות משפטיות שלאחר מכן לא יהיה ניתן לתקן אותם, ואין כוונת הדברים לאלו הידועים כגון שימוש באלימות וכו' אלא דווקא לאלו הנראים תמימים, כגון עזיבת הבית או אפילו את חדר השינה, החלפת מנעול בדלת הכניסה לבית, ריקון הכספים בחשבון הבנק, או אפילו הגשת תביעת גירושין בצורה לא נכונה.

לטעויות אלו יש השלכות רבות, חלקם לעניין כתובה או מזונות אישה, חלקם אף לעניין חלוקת רכוש וחלקם באופן כללי לכל ההליך בבית הדין. אין זה אומר שמכאן ואילך תאלצו לשבת שלובי זרוע ולסבול אלא שחובה עליכם להתייעץ עם טוען רבני מקצועי קודם עשיית צעדים בעלי משמעות, ואף אם קרה וכבר עשיתם צעד כלשהו, ככל שתקדימו להתייעץ גוברים הסיכויים שניתן יהיה לתקן את שנעשה.

ח. טוען רבני מומלץ!

כיצד תבחרו את הטוען הרבני שילווה אותכם בדרך הקשה? מיהו הטוען הרבני שמומלץ לקחת? תחילה לכל עליכם לוודא שהינו בעל מקצוע אמיתי ובעל רזומה, לא לחשוש, עליכם להיפגש איתו וללבן איתו את הסוגיא המעיקה עליכם [כן….וגם אם הוא יקח על זה כמה שקלים, ליפול עם מישהו לא יעיל עולה הרבה יותר יקר], אך במטותא! נא לא להתרשם ממשרד מפואר, זה עניין של של כמה שקלים ותו לא ולא זה מה שיבטיח לכם את מקצועיות האיש שילווה אותכם בדרך הקשה. בנוסף תבקשו ממנו מספרי טלפון של לקוחות מהתקופה האחרונה [בדווקא], תבררו היטב על השירות שהוא נותן, כמה הוא זמין, אם הוא יודע לייעץ כשצריך [ותמיד צריך….] ואם הוא שולט בכל החומר בתיק.

עליכם לזכור, 80% מהצלחה בתיק זה עניין של השקעה ומסירות, הזנחה בתיק יכולה לגרום נזקים בלתי הפיכים שלא יהיה אפילו מי שיספר לכם עליהם. אין סיבה שתפרנסו את מי שישן בתיק כשאינכם ישנים בלילה.

ט. הכנת שיעורי בית – ידע זה כח

העולם המשפטי הסובב את הליך הגירושין גדול ומורכב ואף מתחדש מעת לעת על ידי פסקי דין היוצאים מבית הדין הרבני. גם טוען רבני מקצועי חייב להשקיע וללמוד ללא הפסקה ולהתעדכן במגמות החדשות, על אחת כמה וכמה שבן זוג הנמצא בתקופה זו ואינו בקי ברזי המושגים עומד נבוך כמי שאינו מוצא את ידיו ורגליו בעולם משפטי כל כך מנכר ומאיים.

 אין כוונת הדברים שתשבו ללמוד לעומק את הנושאים המשפטיים שהינכם שומעים עליהם כעת לראשונה, בשביל זה שכרתם את שירותיו של טוען רבני מקצועי, כוונת הדברים שיהיה זה אך חכם לשבת ולקרוא חומר כללי על ההליכים ועל הנושאים העומדים ללוות אותכם מכאן ואילך, הידע שתרכשו יקל עליכם להבין מי נגד מי כמה ולמה, וכך תרגישו בטוחים יותר.  בתקופה זו של שנת 2021 אין קל מזה, החומר זמין ונגיש בכל מיני וריאציות שונות, רק לשבת ולקרוא.

י. תמיכה – אל תהיו גיבורים גדולים!

הליך גירושין הוא קשה ומורכב ומלווה במתח נפשי לאורך זמן, מומלץ מאוד לעבור את התהליך הזה בליווי של בעל מקצוע, הוא יכול לעזור לכם להתנהל נכון, לא לעשות טעויות, לקבל החלטות נכונות ובזמן ולא לקבל החלטות כתוצאה ממצוקה רגשית ורגשות נקם, בסופו של דבר תמיכה זו תחסוך להם הרבה מאוד עוגמת נפש ולא מעט כסף.

בנוסף, לעיתים המתח הרב שוחק ואינו מאפשר תפקוד יומיומי, ישנם בשוק לא מעט תרופות טבעיות ועזרים שונים שיכולים להקל, לא צריכים להיות גיבורים גדולים, מותר ואף חובה לקחת עזרה, ניתן להשיג זאת כמעט בכל חנות טבע או רשת פארמה כלשהי.

הגעתם עד לכאן? כנראה שלא סתם………פנו עכשיו לייעוץ מיידי ללא עלות!


טלפון: 02-5801515

או כאן באמצעות הודעה בטופס 'צור קשר'.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות