למה טוען רבני?

אודותינו

משרדנו מתמחה בייצוג משפטי בבתי הדין הרבניים, ונותן מענה נחוש ואפקטיבי לכל תיק, ולעיתים עד כדי מלחמה על מיצוי זכויות הלקוח מתחילה ועד סוף.

אנחנו מאמינים, כי אסטרטגיה יצירתית עם חשיבה 'מחוץ לקופסא' תוך שימוש בזרוע 'טוען הרבני' מחד ובזרוע 'מגשר' מאידך, היא זו שמביאה בס"ד להצלחה בתיק.

פוסטים אחרונים

דיני משפחה

חזקת גיל הרך – גם כיום?

כולם שמעו על המושג 'חזקת גיל הרך' הקובע שילדים קטנים מגיל 6 נמצאים בחזקת אימם, אך כלל זה תקף בכל מקרה? האם כלל זה מוסכם גם היום שנשים יוצאות לעבוד? מתברר שהנושא לא כל כך פשוט. כנסו!

המשך לקרוא »
תאריך לועזי
דיני משפחה

פסילת חוות דעת מומחה מטעם בית הדין

מה קורה אילו חוות דעת המומחה אינה הגונה בעיניכם? כך גם מה קורה אילו ברור לכם שהמומחה 'תפס צד' ומסלף את העובדות שעומדות בפניו? כיצד ניתן להוכיח זאת כשאינכם זוכים לשיתוף פעולה מ'הגורמים' הנוגעים בדבר?
על כך ועל חשיבה 'מחוץ לקופסא' שהצילה במאמר שלפניכם, זהירות!
מאמר מרתק לפניכם!

המשך לקרוא »

למה טוען רבני?

זו השאלה ששואל כמעט כל אחד שניגש להתדיין בבית הדין, למרבה הצער יש כאלו שאפילו אינם יודעים שעליהם לשאול את שאלה זו, מבחינתם הדיין בבית הדין אינו שונה מכל מורה הוראה קהילתי שכל אחד יכול לגשת אליו ללא כל צורך במייצג, אכן זו שאלה מצויינת שטעונה תשובה, אך בראש ובראשונה נתחיל מהסוף, העובדות מוכיחות שמי שמיוצג על ידי טוען רבני סיכויו להצליח גבוהים הרבה יותר, למרבה הצער לא מעט מגיעים לתובנה זו רק לאחר שכבר קבלו פסק דין 'בעייתי' מבחינתם אך את הנעשה אין להשיב.

ולגופו של עניין, דיון בבית הדין הוא אסטרטגיה לכל דבר ועניין, הוא מחייב הצבת מטרות וכיבוש יעדים, ובהתאם לכך התנהלות מדוייקת חפה מטעויות. רק טוען רבני מקצועי שהוכשר והתנסה בכך, יוכל להוביל זאת בבטחה, הוא יודע לנתח את הסיטואציה מבחינה משפטית ולתת את הפוקוס על עובדות בעלות משמעות גדולה יותר, הוא  יודע לטעון את  הטענות ה'נכונות' ולברוח מאלו שיעמדו לו לרועץ, הוא מבין את 'שפת' הדיינים ובהתאם לכך הוא ידע להיזהר בלשונו מבלי ליפול  למלכודות, הוא יודע לנווט את לקוחו להתנהל בתוך המצב המורכב שאליו נקלע, להדריכו כיצד להשיג ראיות תומכות בגרסתו וכיצד לעמוד מול ראיות שיוצגו בפניו בבית הדין, הוא ידע לתאם ציפיות  וגם….כיצד לבלבל את ה'אויב' [ לא פחות חשוב!]

בנוסף, כולנו בני אדם, והעובדות מוכיחות [מעשים בכל יום], שבעל דין הטוען את טענותיו לבד טוען מהמקום הרגשי, גם זה השכלי ביותר, בסופו של דבר נגרר אחר כאבו ונותן דגש לטענות המביעים זאת, ואלו מעשים שבכל יום. מטעם זה, גם עורך דין הבכיר ביותר בשעה שנאלץ להגן על עצמו בבית המשפט, הוא שוכר את שירותיו של עורך דין אחר ואינו מייצג את עצמו. יש להמליץ על כגון זה את דברי חז"ל (ברכות ה:) ש'אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורים'.

איני יכול לשכוח, איך שאחד מלקוחותי בעבר הגיע לדיון בעניינו בבית הדין ללא כל ייצוג, אך בעל דינו שהיה בעל ממון שכר את שירותיו של עורך דין מפולפל, וזה ידע היטב כיצד לגרור אותו למקומות הרגשיים ולכאבו הגדול, וכך במשך 2 דיונים מלאים, הוא טען מתוך כאבו הגדול ובהתאם לכך הוא תבע תביעות חסרות סיכוי אך את תביעתו הגדולה והאמיתית בעלת סכום עתק הוא לא ידע לתבוע בצורה נכונה.

לאחר שהבין כי הוא עומד לצאת כשידו על התחתונה הוא שכר את שירותי, הגעתי לדיון השלישי והצגתי את תביעתו העיקרית בהתאם לחישובים שערכתי, כך גם במהלך הדיונים הנוספים התעקשתי על קיום הליכים שלא נעשו עד כה, הנתבע שהבין  כי המגמה בבית הדין השתנתה ביכר לברוח ולהפסיק לשתף פעולה עם בית הדין, פשוט כך! מיותר לציין כי הפסיקה שקיבלנו בבית הדין תאמה את כל ציפיותינו.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות