בית הדין הרבני – על קצה המזלג

אודותינו

משרדנו מתמחה בייצוג משפטי בבתי הדין הרבניים, ונותן מענה נחוש ואפקטיבי לכל תיק, ולעיתים עד כדי מלחמה על מיצוי זכויות הלקוח מתחילה ועד סוף.

אנחנו מאמינים, כי אסטרטגיה יצירתית עם חשיבה 'מחוץ לקופסא' תוך שימוש בזרוע 'טוען הרבני' מחד ובזרוע 'מגשר' מאידך, היא זו שמביאה בס"ד להצלחה בתיק.

פוסטים אחרונים

דיני משפחה

חזקת גיל הרך – גם כיום?

כולם שמעו על המושג 'חזקת גיל הרך' הקובע שילדים קטנים מגיל 6 נמצאים בחזקת אימם, אך כלל זה תקף בכל מקרה? האם כלל זה מוסכם גם היום שנשים יוצאות לעבוד? מתברר שהנושא לא כל כך פשוט. כנסו!

המשך לקרוא »
תאריך לועזי
דיני משפחה

פסילת חוות דעת מומחה מטעם בית הדין

מה קורה אילו חוות דעת המומחה אינה הגונה בעיניכם? כך גם מה קורה אילו ברור לכם שהמומחה 'תפס צד' ומסלף את העובדות שעומדות בפניו? כיצד ניתן להוכיח זאת כשאינכם זוכים לשיתוף פעולה מ'הגורמים' הנוגעים בדבר?
על כך ועל חשיבה 'מחוץ לקופסא' שהצילה במאמר שלפניכם, זהירות!
מאמר מרתק לפניכם!

המשך לקרוא »

בית הדין הרבני – על קצה המזלג

למרבה האירוניה, במדינת ישראל קיימות שני מערכות שיפוט העוסקות בענייני המעמד האישי,  אמנם לעניין חלק מהנושאים הם אכן סמכות מקבילה והבחירה היכן להתדיין תלויה בבני הזוג, אך לעניין חלק מהנושאים ישנה סמכות בלעדית לבית הדין הרבני בדווקא, מציאות זאת יוצרת לא מעט בלבול בקרב בני זוג העומדים בפני הליכי גירושין,  ומן הראוי לעשות סדר בעניין:

בתי הדין הרבניים הם חלק ממערכת המשפט בישראל. אך בשונה מבית המשפט האזרחי, הם פוסקים על פי הדין העברי ובהתאם להוראות חוק המופנות אל בתי הדין. כמו כן, סדרי הדיון בבית הדין מתנהלים על פי 'תקנות הדיון' שנקבעו על ידי מועצת הרבנות הראשית וחבר דייני בית הדין הרבני הגדול.

בתי הדין הרבניים פועלים בהרכבים של שלושה דיינים, למעט בהחלטות ביניים ובנושאים שהחוק וההלכה מאפשרים לדון ולהכריע בהם בדיין יחיד. כמו כן, לבית הדין הרבני יש סמכות לתת הוראות להוצאה לפועל, למשטרה לשירות בתי הסוהר, לבנקים, למשרדי הממשלה ולכל גורם במדינת ישראל.

סמכות:

על פי החוק, לבית הדין הרבני ישנה סמכות ייחודית לדון בנושאי נישואין וגירושין של יהודים וכן סמכויות נוספות הנלוות לעניינים אלו,  ולכן כל התביעות הנגזרות מכך כגון תביעת גירושין ותביעת שלום בית יכולות להיעשות אך ורק בבית הדין הרבני. כך גם לעניין תביעת כתובה.

בנושאי מזונות ילדים, החזקת ילדים, חלוקת רכוש ואפוטרופסות, יש לבתי הדין הרבניים סמכות המקבילה לזו של בתי המשפט הכלליים.

בענייני ירושות יש לבתי הדין הרבניים סמכות המקבילה לזו של רשם הירושה ובתי המשפט למשפחה, אם קיימת הסכמה של כל הצדדים.

מקום הדיון:

בתי הדין הרבניים פועלים כשתי ערכאות שונות, בתי הדין האזוריים, ובית הדין הגדול בירושלים המשמש כערכאת ערעור על פסיקת בתי הדין האזוריים.

בתי הדין האזוריים פרוסים בשנים עשר ערים מרכזיות ברחבי הארץ, מצפת ועד אילת, אך על פי תקנות הדיון, מקום דיון בני הזוג נקבע על פי מקום מגוריהם האחרון קודם מועד הקרע.

לאיתור בית הדין שלך מיידית לחץ כאן.

שירותי בית הדין:

עיקר עיסוקיו של בית הדין הרבני הוא בתחומים הבאים:

* תביעת גירושין * תביעת שלום בית *  סידור גט *  החזקת ילדים והסדרי שהות  * מזונות ילדים * מזונות אישה * תביעת כתובה * חלוקת רכוש  * צו ירושה *  צו קיום צוואה * בירור יהדות *  היתר נישואין *  אישור הסכם גירושין *  בירור יוחסין *  אישור הסכם ממון  *  אישור גיור * תצהירים * הקדשות.

מן הראוי לציין, לשם הסתייעות בשירותי בית הדין הרבני ישנם טפסים שונים שנועדו להקל עליכם את ההתעסקות בפרוצדורה, להורדת טפסים אלו – לחצו כאן.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות