אין בעל רכב שלא חווה את החוויה המפוקפקת של ניקיון הרכב בערב פסח, החל מהתורות הארוכים שאינם נגמרים, ועד תשלומי הכפל והקנס על עצם הנקיון בערב פסח.
דיירי בניין באחד השכונות בירושלים חשבו על פתרון יצירתי, הם שכרו פועל ערבי על מנת שינקה את הרכבים של דיירי הבניין עם צינור הגינה המרכזי, ובכך חשבו לחסוך גם כסף, גם זמן וגם כאב ראש.
מאידך אחד מדיירי הבניין שאין ברשותו רכב קם וזעק חמס כנגדם על שהואילו להשתמש ברכוש הציבורי לצרכיהם האישיים, אך הם עמדו וטענו כנגדו, שרכוש הציבורי נועד בעיקרו לשרת את דיירי הבניין בכל צרכיהם ובכלל זה גם נקיון רכביהם.
אחד מדייני בית הדין נדרש לדון בדבר והעלה, הנה פסק השולחן ערוך (חו"מ סי' קסא ס"א) ששכנים יכולים לכוף האחד את השני על דבר שיש לו צורך גדול, ולא על דבר שאין לו צורך גדול. אמנם נהוג בזה באופן שישנו ויכוח בין הדיירים על הנצרך אם הוא צורך גדול או צורך קטן, לכנס אסיפת דיירים לדון בדבר ולהכריע בזה על פי הרוב, ומקור הדברים הוא מדברי התשובות מימוניות (קניין, סי' כז אות ז) לעניין הנהגת צורכי העיר, ומבואר שם עוד שאילו המיעוט ממאנים לנהוג על פי הרוב אפשר לכופם עד שיאמרו רוצים אנחנו, וכן הביא הרמ"א (סי' קסג ס"א), ופשוט שהוא הדין לעניין ההנהגה בין דיירי הבניין. ויעויין בחתם סופר (חו"מ סי' קטז ד"ה אמנם) שביאר זאת, שאם נמתין בכל עניין להסכמת כולם לא יהיה אפשר לגמור אותו כלל.
אמנם אין זה אלא בצורך גדול כגון תאורה בחדר המדרגות, אחזקה שוטפת, נקיון, מעלית ומקלט וכו', אולם נקיון רכבי דיירי הבניין בודאי אינו בכלל שימוש גדול, ובפרט שיש לשכנים רבים צינור פרטי משלהם לשימושם הפרטי, ומאחר ששימוש במים אלו מחייב את כל דיירי הבנין בתוספת תשלום על הצריכה המשותפת בודאי שאין אחד מהם יכול לחייב את שכינו בעל כורחו, ולזה גם החלטת הרוב אינה מועילה וכאמור.
אכן באופן שהדייר הרוצה לשטוף את מכוניתו מתחייב לשלם לקופת ועד הבית סכום גדול שבודאי יעלה על סכום עלות השימוש במים, יש לדון אם יכול אחד מהדיירים לעכב בידו, שהרי סוף סוף הצינור והמים הם בכלל הרכוש המשותף לכל השכנים, וכיון שבשימושו הוא אינו מקפח שכניו שהרי הוא משלם עבור המים, הרי זה בכלל זה נהנה וזה אינו חסר.
ובפרט שבתי הדין נוקטים כמושכל ראשון שיש לכל אחד מדיירי הבניין זכות שימוש ברכוש המשותף באופן שאינו מקפח את שכניו, מעתה יש לומר ששימוש בצינור ובמים הוא בכלל השימוש ברכוש המשותף.